Menu Contact
EN
NL
play video

Probleem

Ben trok weinig nieuwe klanten aan en oude liepen weg. Een belangrijke, oorspronkelijke merkwaarde van Ben, ‘persoonlijke vrijheid’, werd geclaimd door concurrenten met grote bundels en de meest geavanceerde toestellen. Terwijl alleen communiceren op prijs tot verschraling van het merk leidde. Welke unieke meerwaarde kan de nieuwe generatie Ben toevoegen, om weer relevant en actueel te worden?

Ben jezelf #Bordjeprik #Ananas #Telefooncondoom #Bengestoord
Ben jezelf #Bordjeprik #Ananas #Telefooncondoom #Bengestoord
Ben jezelf #Bordjeprik #Ananas #Telefooncondoom #Bengestoord
Ben jezelf #Bordjeprik #Ananas #Telefooncondoom #Bengestoord

Formule

Science, Magic en Delivery zijn de bronnen van onze performance. Voor elke opdracht gaan we op zoek naar de optimale mix. Voor dit project is de mix:

Oplossing

Met een hernieuwde, zelfbewuste merkessentie onderscheidt Ben zich van de telecomgekte van ‘meer, meer, meer’. Ben signaleert tegendraads en zelfrelativerend dat lang niet iedereen de allernieuwste iPhone en de allergrootste bundel wil. En dat je misschien wel de mooiste en belangrijkste momenten mist als je alleen oog hebt voor je mobiel – aan tafel, in bed en in het verkeer. Ben is geen armoedige budgetkeuze, maar de meest zelfbewuste keuze van nu. Ben jezelf.

Resultaten

De opvallend ‘mindfulle’ mentaliteitscampagne, haaks op de toenemende telecomgekte, zorgt voor onevenredig veel herkenning, sympathie en structurele groei voor het merk. Steeds meer mensen willen Ben-klant zijn én blijven.

Herkenning, likeability en stand out
78-93%
Basegroei, aantal nieuwe klanten
350K
Stijging in overweging en voorkeur
150%
Media ROI, toename in sales
35%