EN
NL
Contact Menu
play video
I AM FINLANDIA
I AM FINLANDIA
I AM FINLANDIA
I AM FINLANDIA

Uitdaging

Finlandia heeft een rijke en illustere geschiedenis. Maar dat bleek niet genoeg voor blijvend succes in de markt. Daarvoor moesten we Finlandia opnieuw aan de wereld voorstellen, met een emotioneel veelzeggend idee dat het merk-DNA samenbrengt met een uniek consumentenperspectief. De uitdaging voor ons was om de essentie te pakken van een product uit een land waar mensen niet vaak aan denken, en die weer relevant maken in een drukbezette markt, op een manier die onderscheidend en betekenisvol is.

Oplossing

We positioneren Finlandia als de puurste wodka, uit de puurste bron. Finlandia wodka wordt niet alleen gemaakt in Finland; het wordt gemaakt door Finland. Met een puurheid die uniek is voor het Finse land, Fins water, Fins graan en de Finse lucht, alles badend in eindeloos zomerlicht. Het komt uit een land dat nog écht echt is – voorbij het rumoer van het moderne leven, en zo puur dat het alleen gaat om jou en de elementen: koud, zuiver, zonder menselijke bemoeienis, essentieel. We nodigen liefhebbers van wodka uit om de puurheid van Finlandia te ervaren, en misschien ook weer dichter te komen bij hun eigen pure zelf.

We laten dit idee verwoorden door Finlandia voor zichzelf te laten spreken: ‘I AM PURE VODKA MADE BY FINLAND I AM FINLANDIA’. Ons gekozen perspectief, in de eerste persoon, raakt direct een snaar bij consumenten.

Zo maken we een intieme, persoonlijke verbinding met lezers, kijkers en lijsteraars. De gekozen vorm laat ons het verhaal op een meer authentieke manier vertellen. Met grote, uitdagende statements, altijd vanuit die ene waarheid: Made by Finland. Het is een krachtige manier om het merk weer in de spotlight te plaatsen en aan iedereen te vertellen wie Finlandia is.



Resultaten

De campagne wordt nu uitgerold, dus er zijn nog geen resultaten bekend. Maar de feedback vanuit zowel het merkteam als consumenten is zeer positief.