EN
NL
Contact Menu
play video
Helping Hands be Amazing
Helping Hands be Amazing
Helping Hands be Amazing
Helping Hands be Amazing

Uitdaging

Lifebuoy is ’s werelds grootste zeepmerk en is bekend om zijn vele sociale initiatieven om de hygiëne te verbeteren. In Nederland is het echter nog totaal onbekend. Hoe kan Lifebuoy met een lancering midden tijdens de coronacrisis een relevante plek in de dan overvolle zeepmarkt veroveren?

Oplossing

We schrijven midden in de tweede golf. Het aantal besmettingen neemt met name onder jongeren snel toe – precies de doelgroep die door de regering lastig met persconferenties te bereiken is. Tijd om hier iets aan de doen. Het inzicht? Hét gebaar dat jongeren wel weet te bereiken, komt van de doventolk naast Premier Rutte (hamsteren!). En is een instant online fenomeen. Dus ontwikkelen we i.s.m. het Nederlands Gebarencentrum een handgebaar op basis van de oproep #doemeewasjehanden. Bekende social influencers maken dit tot een TikTok-dans en creëren zo een activerende beweging die jongeren wél bereikt. Deze sneeuwbal werd verder opgepikt door o.a. RTL Boulevard en verder aangejaagd door pr en follow-up content via Linda.nl. Zo werd slim en kostenefficiënt een zeer breed publiek bereikt.

Resultaten

De campagne liet zien dat je door een slimme strategie ook met social een groot en breed bereik kan realiseren. #doemeewasjehanden werd meer dan 5 miljoen keer bekeken. Ondanks de hevige concurrentie en het feit dat Lifebuoy nog een totaal onbekend merk was in Nederland, waren de salesresultaten boven de door Unilever meegegeven doelstelling.