EN
NL
Contact Menu
play video
Kerstcadeau in coronatijd
Kerstcadeau in coronatijd
Kerstcadeau in coronatijd
Kerstcadeau in coronatijd

Uitdaging

Tijdens de coronapandemie ziet de retailsector het koopgedrag van consumenten veranderen. Veel consumenten kiezen voor ‘one-stop shopping’: zo veel mogelijk boodschappen doen op één locatie. Dat is dan vaak de supermarkt, waardoor een bezoek aan Kruidvat erbij inschiet.

Door de welbekende actiecommunicatie weten consumenten al dat ze voor het meeste voordeel bij Kruidvat moeten zijn. Maar hoe kan het merk ook emotioneel top-of-mind komen, om zo meer winkelbezoek te generen tijdens deze voor retailers cruciale kerstdagen?

Oplossing

Met alleen de beste aanbiedingen komt Kruidvat er niet in coronatijd. Zeker niet rond de traditioneel feestelijke decembermaand. Daarom verrijken we de voor Kruidvat bekende rationele voordeelboodschap (gericht op de korte termijn) met het langdurige effect van een emotionele boodschap die past bij het sentiment van deze tijd. Hiermee bouwen we voort op de lijn van de campagnes “Kruidvat blijft Kruidvat” en “#geenpiekdezekerst”.

Traditioneel is Kerstmis een tijd van geven. Dan denk je natuurlijk aan cadeaus, maar juist dit jaar voelt iedereen dat geven om elkáár het allerbelangrijkste is. Daarom wilden we een opvallend verhaal vertellen dat perfect past bij de ‘Christmas spirit’ en bij de purpose van Kruidvat: mooi, gezond en goed voelen toegankelijk maken voor iedereen – zeker in deze coronatijden.

Het resultaat is een volbloed kerstcommercial waarin een klein meisje met een groots idee haar buurman (of is het de Kerstman?) een mooie en gezonde kerst geeft. Het hartverwarmende verhaal laat zien dat je daarvoor soms niet meer nodig hebt dan een heel klein gebaar.

Resultaten

Deze campagne loopt nog. De eerste reacties zijn zeer positief: de respons op social media is zeer enthousiast en de winkelmedewerkers van Kruidvat zelf zijn heel trots op de film.