Menu Contact
EN
NL
play video

Probleem

McDonald’s wil groeien door een jongere doelgroep (16-30) aan te spreken en beter in te spelen op klantbehoeften. Maar hoe vind je een doelgroep die steeds lastiger te bereiken is via massamedia? En hoe kom je meer te weten over klanten en hun voorkeuren als je nog nauwelijks data hebt?

Always open for good times
Always open for good times
Always open for good times
Always open for good times

Formule

Science, Magic en Delivery zijn de bronnen van onze performance. Voor elke opdracht gaan we op zoek naar de optimale mix. Voor dit project is de mix:

Oplossing

We ontwikkelden een data-groeistrategie waarmee McDonald’s zijn klanten steeds beter leert kennen en kan bereiken, voor nu en in de toekomst. Centraal hierin staat de mobile app. Consumenten kunnen hierin korting ontvangen op specifieke producten, meedoen aan games en leuke content bekijken. McDonald’s kent hierdoor steeds beter de voorkeuren van zijn gasten en genereert daarmee meer bezoek naar de restaurants.

Resultaten

De strategie heeft geleid tot een enorme toename in restaurant bezoek, verkoop en actieve gebruikers, die nu ook 1-op-1 via eigen kanalen bereikt kunnen worden met gepersonaliseerde content.

Gemiddelde besteding bij gebruik app
+15%
Waarde van additionele verkoop via de app
10 restaurants
Bereik van de doelgroep (16-30)
50%