EN
NL
Contact Menu
play video
Nederland maakt kennis met Lies
Nederland maakt kennis met Lies
Nederland maakt kennis met Lies
Nederland maakt kennis met Lies

Uitdaging

Kruidvat is al vele jaren dé voordeeldrogist van Nederland. Maar door de opkomst van nieuwe (online) concurrentie moet het zich gaan onderscheiden op meer dan voordeel alleen. Hoe voegen we emotie toe aan het merk, zonder in te boeten op het imago als de voordeligste?

Oplossing

Maak kennis met Lies, 38 jaar, moeder van 3 kids en – op z’n zachtst gezegd – licht chaotisch. Toch probeert ze van alles te controleren. Met alle heerlijke gevolgen van dien. Als een ware Bridget Jones van de Lage Landen laat ze zich niet kisten en ziet alles wat haar pad komt vol optimisme tegemoet. Kruidvat is daarbij haar bondgenoot. En niet alleen voor Lies, maar ook voor alle andere ‘Liesen’ van Nederland staat Kruidvat altijd klaar met verrassende producten en de beste deals.

Resultaten

De campagne is een hit vanaf het begin. Het versterkt de band van consumenten met Kruidvat enorm (8,0 vs. benchmark 6,0). En is in staat om mensen echt in beweging te zetten. Consumenten kunnen zich dan ook zeer goed voor stellen om te gaan winkelen bij Kruidvat (9,5!) en het is ook nog eens zeer relevant voor ze (8,6). Bovendien zet het Kruidvat neer als onderscheidend ten opzichte van andere drogisterijen (7,9) op een geloofwaardige manier.