Menu Contact
EN
NL
play video

Probleem

Royal Peijnenburg is altijd een ‘lokaal juweel’ geweest op de Nederlandse markt voor ontbijtproducten. Ontbijtkoek wordt beschouwd als een ‘extra traktatie’, en daarmee onregelmatig geconsumeerd. Als A-merk voelde Peijnenburg bovendien de hevige concurrentie van private labels. Ondanks dit alles werd met het hero-product al jaren geen campagne gevoerd, wat resulteerde in verlies van marktaandeel, awareness, overweging en voorkeur. Dus werd ons gevraagd om het merk weer op de kaart te zetten. Met een klap.

Happen makes you Happie
Happen makes you Happie
Happen makes you Happie
Happen makes you Happie

Oplossing

We hebben het ‘koek aan een touwtje’- visual device, dat deel uitmaakt van het erfgoed van het merk, weer in ere hersteld. En introduceerden de regel ‘Happen maakt je Happie’: Peijnenburg geeft je zoveel positieve energie dat je in gedachten afdwaalt naar je ‘happy place’, de plek van je dromen. Om deze claim impactvol te brengen gebruikten we Frans Bauer. We lieten zien dat het zijn droom is om door te breken in de VS. Hij neemt een hap en zingt vol overtuiging zijn grootste hit in het Engels: “Have you a moment for me - Make some time for me free”.

We startten de campagne met een grote pr-stunt. Op sociale media lekten we fragmenten van zijn lied in het Engels, een albumhoes en Frans op weg naar een opnamestudio in Amerika. Op nationale tv, in RTL Boulevard, onthulden we vervolgens dat het allemaal om de nieuwe Peijnenburg-campagne ging.

Resultaten

De campagne is nog maar net van start gegaan, maar is met groot enthousiasme ontvangen. Ook de stunt was een enorm succes. Met een investering van 18.000 euro hebben we een pr-opbrengst van 780.000 euro weten te realiseren!

Ad Awareness
58,3%
Recognition
70%