Menu Contact
EN
NL
play video

Probleem

Vattenfall heeft een ambitieuze merkambitie geformuleerd: ‘Fossielvrij leven binnen één generatie’.Heel mooi, maar hoe maak je deze abstracte ambitie nu tastbaar en invoelbaar? En hoe maak je duidelijk dat deze ambitie weliswaar uitdagend, maar toch ook haalbaar is?

The Fossil Free Crib
The Fossil Free Crib
The Fossil Free Crib
The Fossil Free Crib

Oplossing

Natuurlijk is er een merkmigratiecampagne gevoerd van Nuon naar Vattenfall. En natuurlijk hebben we campagnes gemaakt waarin we vertellen wat fossielvrij betekent, wat Vattenfall doet om dit in één generatie waar te maken, en wat jij hier aan kan doen.

Maar wat we eraan hebben toegevoegd, is dat we het zijn gaan dóén! We hebben voor en met Vattenfall een ledikant gemaakt voor de volgende generatie, dat compleet gerealiseerd is zónder het gebruik van olie, gas of kolen. Het eerste fossielvrije ledikant. Zelfs het staal dat erin zit, is fossielvrij gewonnen. Het maakproces hebben we vastgelegd in een documentaire. En ten slotte, ook DDB heeft zijn elektriciteit (uiteraard) verduurzaamd.

Resultaten

De wieg is gepresenteerd op een event van Vattenfall rondom het thema ‘samenwerking’, en staat op de Huishoudbeurs. De introductie van de wieg heeft veel publiciteit opgeleverd in binnen- en buitenland met in totaal een miljoenenbereik en tonnen aan pr-waarde (de teller loopt nog). Daardoor draagt het bij aan de consideration en preference van Vattenfall als merk. En is het een talking piece dat mensen uitdaagt om na te denken en zich uit te spreken over de fossielvrije productie van energie en producten. Precies het doel van Vattenfall.